نوشته شده توسط : الهام

       آموزش سفره هفت سین

تزئین ظروف سفره هفت سین راه های مختلفی دارد.که یکی از ساده ترین راه ها، استفاده از رنگ ویترای برای نقاشی بر روی ظروف است؛ ۶ عدد ظرف پایه دارشیشه ای را خوب بشویید و خوب خشک کنید. با استفاده از تیوپ های رنگ ویترای طرح مورد نظرتان را روی ظرف های پایه دار بکشید و به دلخواه رنگ آمیزی کنید.

ظرف را ۲۴ ساعت کنار بگذارید تا رنگ ویترای کاملاً خشک شود. برای تثبیت رنگ می توانید طبق دستور روی جعبه رنگ ویترای ظرفی را که نقاشی کرده اید در فر حرارت بدهید.

اگر دوست داشتید می توانید طرح های مشبکی را با رنگ ویترای بکشید و جاهای خالی را با چسب بپوشانید و در اکلیل های رنگی بغلتانید تا طرح زیبایی روی ظرف ها ایجاد بشود. می توانید وسایل هفت سین را داخل این ظرف های زیبا بریزید.

 

 

تزیین تخم مرغ هفت سین

ابتدا سوراخ ریزی در هر دو سر تخم مرغ ایجاد کنید. از یک سر تخم مرغ فوت کنید تا مواد داخل آن خارج شود و آن را خوب بشویید. حالامی توانید با مقداری رنگ یا مداد شمعی روی تخم مرغ ها هر طور که دوست دارید نقاشی کنید.

روش دیگر این که از تخم مرغ به عنوان ظرف سبزه استفاده کنید. کمی از سر تخم مرغ جدا کنید و با تکه هایی از پنبه مرطوب داخلش را پر کنید، بعد از سبزه عید که کمی سبز شده داخل آن بگذارید و هر روز کمی آب روی آن بپاشید تا موقع سال تحویل سبزه ها رشد می کند.

تزئین تنگ ماهی

بهترین و مناسب ترین رنگ برای شیشه ، رنگ ویترای است. چند رنگ قابل حل شدن در آب را در پالت بریزید و انگشت خود را در رنگ فرو کرده و روی سطح تنگ لکه هایی با فاصله های مختلف ایجاد کنید. این لکه ها به جای پولک های ماهی هستند.

برای تکمیل آن کافی است با استفاده از قلم موی باریک و رنگی تیره برای هر یک از ماهی ها چشم و دهان و باله نقاشی کنید.

روش دیگر این که می توانید با استفاده از خمیر کاغذ ، روی تنگ ماهی و در قسمت پائین آن، برگ های شبیه برگ های ته آب طراحی کنید و آنها را به رنگ سبز درآورید.

روش دیگر استفاده از گوش ماهی هایی است که با رنگ های آکریلیک طلایی و نقره ای آنها را رنگ کرده اید.

این گوش ماهی ها را دورتادور تنگ ماهی در دو تا سه ردیف بچسبانید تا تنگ ماهی شما جلوه زیبایی داشته باشد.

آموزش سفره هفت سین



:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()