نوشته شده توسط : الهام
   خواص ، فواید و مزایای آب پیاز چیست؟

مصرف آب پیاز برای مبتلایان به دیابت، روماتیسم، ورم پروستات، خستگی عمومی و خیز اندام‌ها بسیار مفید است و برای درمان و جلوگیری از بیماری‌هایی مانند واریس، کمردرد، جوش‌های قرمز پوستی، مسمومیت، چاقی، ورم مثانه، یبوست، گرفتگی صدا، پرخوری، استفراغ، ورم ساق، سنگ کیسه صفرا و تقویت حافظه موثر است.

آب پیاز دارای طبع گرم و خشک است و خواص درمانی آن بسیار شبیه به خواص پیاز است، اما نکاتی جالب وجود دارد که به طور ویژه به خواص آب پیاز برمی‌گردد.

 

۱٫ درمان سرطان:

ترکیبات مختلف ضد سرطانی مانند:کورستین ، آنتوسیانین و سدیم ارگانیسم در پیاز وجود دارد.مطالعات نشان میدهد که این ترکیبات به جلوگیری از ایجاد چند نوع سرطان کمک میکند.مطالعات دیگری نشان داد که ،خطر ابتلا به سرطان مغز و ریه را نیز کاهش میدهد. پیاز همچنین حاوی فیبر میباشد که به کاهش خطر سرطان روده بزرگ کمک میکند.این ترکیب در پیاز قرمز بیشتر است.پیاز سلول های تومور را نیز از بین میبردف که به درمان و پیشگیری سرطان کمک میکند.

 

خواص و فواید بی نظیر آب پیاز ۲٫ کمک آب پیاز به درمان دیابت:

عصاره پیاز میتواند سطح قند خون را کاهش دهد و این یک خبر خوب برای افراد دیابتی میباشد.سبزیجات دارای کالری کم هستند.و همچنین میزان متابولیسم را افزایش میدهد که اینها میتواند به کنترل علائم دیابت کمک کند همچنین مصرف عصاره پیاز میتواند در کاهش سطح گلوکز پلاسما نیز تاثیر گذار باشد.

۳٫ کاهش التهاب و مبارزه با عفونت ها از خواص آب پیاز:

فلانوئید های موجود در پیاز باعث کاهش التهاب ،چه در داخل و چه در خارج بدن، میشوند.مصرف آب پیاز همچنین میتواند از اختلالات استخوانی مرتبط با التهاب نیز ، جلوگیری کند.

۴٫ کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن از خواص آب پیاز:

پیاز حاوی سلنیوم است. به همین دلیل میتواند سیستم ایمنی را افزایش دهد ؛ سلنیوم یک پاسخ ایمنی را ایجاد میکند و پاسخ های ایمنی بیش از حد را کاهش میدهد.این سلول ها همچنین پروتئین و کلسیم زیادی نیز تولید میکنند.عصاره این گیاه در درمان آسم و سایر بیماری های تنفسی نیز تاثیر گذار است.اندام های دفع کننده مانند ریه را نیز تقویت میکند.

 

آب پیاز برای کمک به تقویت سیستم ایمنی ۵٫آب پیاز بینای را افزایش میدهد و ضد آب مروارید است:

خواص ضد میکروبی آب پیاز میتواند به درمان عفونت های چشم مانند ملتحمه و بلفاریت کمک کند.آزمایشات انجام شده بر روی خرگوش ها نشان میدهد که آب پیاز میتواند اثر مهار کننده ای بر رشد فلئور داشته باشد. آب پیاز میتواند از ایجاد آب مروارید نیز جلوگیری کند.

۶٫ کمک آب پیاز به درمان قارچ های ناخن:

مطالعات نشان میدهد که خواص ضد قارچی آب پیاز میتوانند با کاندیداآلبیکنس، که یک مخمر بیماری که باعث عفونت های قارچی در انسان میشود ، مبارزه کند.استفاده از این آب ،برای ناخن ها بسیار ساده و موثر است. با استفاده از یک تکه پنبه آب پیاز را به ناخن آسیب دیده اعمال کنید. اجازه دهید یک ساعت بماند و سپس با آب ولرم بشویید.بعد با یک دستمال خشک کنید و این درمان را یکبار در هفته تکرار کنید.

۷٫ آب پیاز میتواند عفونت گوش را درمان کند:

یک گزارش منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه کمبریج، نسبت به توانایی آب پیاز در درمان عفونت گوش و گوش های آسیب دیده، بسیار پافشاری دارد با این وجود ، در این زمینه نیاز به تحقیق بیشتری میباشد.پس قبل از استفاده از این روش حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

درمان عفونت گوش با استفاده از آب پیاز ۸٫آب پیاز ممکن است خواب و روحیه را بهبود بخشد:

تحقیقات بیشتری د راین زمینه نیاز است ، اما بعضی از مطالعات نشان میدهد که فولات ، موجود در آب پیاز میتواند خلق و خوی را بهبود بخشد و با افسردگی مبارزه کند.

۹٫آب پیاز باروری را تقویت و بهبود میبخشد:

مطالعات نشان میدهد که آب پیاز میتواند سطح تستوسترون را افزایش دهد.این عملکرد را میتوان به فعالیت آنتی اکسیدانی آب پیاز که باعث افزایش سلامتی اسپرم میشود ، اختصاص داد.در یک مطالعه ای نشان داده شد،که مقدار آب پیاز را به موش های نر خوراندند و باعث افزایش سطح باروری آنها شد.در یکی دیگر از مطالعات نشان داد که آب پیاز رفتار موشهای صحرایی نر بالغ را بهبود می بخشد.

۱۰٫آب پیاز برای مبارزه با آکنه:

خواص ضد میکروبی و ضد قارچی آب پیاز در اینجانقش مهمی دارد در یک مطالعه ، ژل حاوی عصاره پیاز ، زخم های آکنه را در بیماران بهبود بخشید.این عصاره با کاهش قرمزی و التهاب ،ظاهر زخم را بهبود میبخشد.این تحقیقات نشان میدهد که عصاره های پیاز میتوانند به عنوان یک گزینه درمانی مناسب برای عفونت های باکتریایی و قارچی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

آب پیاز را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس صورتتان را با آب گرم بشویید اما مراقب باشید که با چشم هایتان تماس نداشته باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که آن را در بطری های درب باز نگه ندارید. و اگر پوست حساس دارید،قبل از استفاده از این آب با پزشک مشورت کنید.برخی از منابع نشان میدهد که آب پیاز میتواند به درمان پسوریازیس نیز کمک کند با این وجود ما در این زمینه نیاز به تحقیقات بیشتری داریم.

 

مبارزه آب پیاز با آکنه ۱۱٫آب پیاز ضد پیری پوست است و میتواند چروک شدن را به تاخیر بیاندازد:

این نیز تحقیقات محدودی دارد ؛ فلانوئید ها و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی در آب پیاز ممکن است ، از بروز نشانه های پیری زود رس جلوگیری کند.خواص ضد پیری آن ممکن است به دلیل وجود گوگرد باشد. که میتواند تولید کلاژن را افزایش دهد و با علائم پیری زود رس مبارزه کند.

۱۲٫ آب پیاز سلامت مو را افزایش میدهد:

همانطور که در مطالب بالا ذکر شد ، گوگرد در آب پیاز ،تولید کلاژن را افزایش میده که باعث افزایش رشد مو نیز میشود. بر اساس یک مطالعه در عراق ، آب پپیاز میتواند رشد مو را افزایش دهد و شرایطی مانند ریزش ناگهانی مو را نیز درمان کند.افرادیکه موهای خود را با آب پیاز شستشو میدهد ، رشد موی بیشتری دارند.همچنین آب پیاز ممکن است موهای شما را براق و درخشان تر کند. و خواص ضد میکروبی آب پیاز میتواند به مبارزه با عفونت های پوست سر نیز کمک کند.داشتن پوست سری سالم ، به معنی داشتن فولیکول های قویتر مو میباشد.

 

افزایش سلامت مو با آب پیاز روش های استفاده از آب پیاز برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن موهای سر راه آسان برای استفاده از آب پیاز برای رشد مو

امتحان کردن هر یک از درمان های خانگی زیر برای ریزش مو و افزایش رشد مو مفید خواهد بود. نکته مهم این است که یک روش را انتخاب کرده و برای چند ماه به آن عمل کنید. شما بدون شک نتایج مثبتی خواهید دید، اما باید صبور باشید. هر یک از روش های زیر را که برایتان جذاب تر است انتخاب کنید، تا در مسیر افزایش رشد موها و سلامت کلی موهایتان قرار بگیرید.

آب پیاز و روغن نارگیل برای پرپشت شدن موها

آنچه نیاز دارید:

آب پیاز ۱ قاشق غذا خوری روغن نارگیل ۲ قاشق غذاخوری طرز تهیه

آب پیاز و روغن نارگیل را به خوبی با هم مخلوط کنید. چند قطره از یک روغن دیگر مثل روغن زیتون به مواد ماسک مو بیافزایید. پوست سر را کاملا با مخلوط روغن و آب پیاز ماساژدهید و اجازه دهید این ماسک به مدت ۱ الی ۱٫۵ ساعت روی پوست سر باقی بماند.بعد از مدت مشخص موها را با آب گرم و شامپو به خوبی بشویید.

نکته :این ماسک را بیشتر از یکبار در طول هفته استفاده نکنید.

 

خواص فوق العاده آب پیاز برای مو آبکشی موها با آب پیاز

۵ پیاز قطعه قطعه شده را بمدت ۱۵ دقیقه در یک لیتر آب درحال جوش بجوشایند و سپس اجازه دهید خنک شود، آن را صاف کنید و بعد از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید.

۲٫ آب پیاز و عرق نیشکر

یک پیاز متوسط باید خرد شده و برای تمام شب در یک لیوان عرق نیشکر قرار بگیرد و پس از حداقل ۱۲ ساعت، این مخلوط را صاف کرده و پیاز خرد شده داخل عرق نیشکر را دور بریزید.برای تقویت موهای سرتان با این ترکیب می توانید آن را روی پوست سر ماساژ دهید و بعد بشویید، یا می توانید پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید.

۳٫ آب پیاز و عسل

این متد آسان به دو روش عمل می کند که شما می توانید آن را بصورت خوراکی مصرف کنید، یا روی پوست سرتان بمالید. و اما برای استفاده به عنوان ماسک مو باید :

۲ قاشق غذاخوری آب پیاز را با ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. پوست و موی سر را به طور کامل آغشته به این ماسک کنید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه موها را با آب و شامپو بشویید. مصرف هفته ای یکبار در هفته از این ماسک مو توصیه می شود.

 

خواص شگفت انگیز آب پیاز عوارض آب پیاز

آیا نوشیدن آب پیاز اثرات جانبی دارد؟

اثرات جانبی آب پیاز:

ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در طول بارداری و تغذیه با شیر مادر داشته باشد.از آنجایی که تحقیقات کافی در این زمینه وجود ندارد ، پیشنهاد میکنیم که زنان باردار و شیر ده از آب پیاز ننوشند.برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

 

آب پیاز چه عوارضی دارد؟ ۱۳٫ آب پیاز ممکن است قند خون را پایین بیاورد:

اگر شما فردی هستید که داروهای دیابتی مصرف میکنید ، آب پیاز میتواند میزان قند خون شما را بسیار پایین بیاورد . در این باره لطفا با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است دز مصرفی آن را تغییر دهد.

۱۴٫آب پیاز ممکن است باعث اختلالات خونریزی شود:

همانطور که ممکن است آب پیاز لخته شدن خون را کاهش دهد، میتواند خطر خونریزی را نیز افزایش دهد.اگر اختلال خونریزی دارید ، نباید آب پیاز مصرف کنید.این یکی از دلایلی است که شما باید حداقل ۲ هفته قبل از برنامه عمل جراحی ف از خوردن پیاز و آب پیاز اجتناب کنید.

۱۵٫ نوشیدن آب پیاز ممکن است باعث تشدید سوئ هاضمه شود:

اگر در حال حاضر از سوئ هاضمه رنج میبرید ، بهتر است که از نوشیدن آب پیاز اجتناب کنید ، زیرا ممکن است شرایط را تشدیدی کند.

 

احتمال تشدید سوءی هاضمه با نوشیدن آب پیاز ۱۶٫ تاثیرات آب پیاز بر آلرژی های پوستی :

آب پیاز ممکن است برای پوست های حساس ، آلرژی و حساسیت ایجاد کند. لطفا قبل از اینکه آب پیاز را به پوست خود بمالید ، یک آزمایش پچ انجام دهید.

خواص آب پیاز

خواص آب پیاز



:: بازدید از این مطلب : 601
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام

کاهو انواع مختلفی دارد اما در هر حال این سبزی خوشمزه حاوی میزان زیادی آب، ویتامین و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، ویتامین K، آهن، ویتامین C، ویتامین A و پروتئین است. کاهو هر چه سبزتر باشد بهتر است. در ادامه با گوشه‌ای از خواص این سبزی مفید آشنا می‌شوید.

کم کالری و بدون چربی

اگر دچار کالری هراسی هستید بدانید که هر ۱۰۰ گرم کاهو حدود ۱۲ کالری است. به همین دلیل می‌توان این سبزی را همراه خوب لاغری و تناسب اندام دانست. کاهو فاقد چربی است و شما می‌توانید با خیال راحت از آن مصرف کنید. این سبزی پرخاصیت حاوی فیبر و سلولز است. بنابراین علاوه بر اینکه شما را به‌خوبی سیر می‌کند باعث بهبود گوارش نیز می‌شود. همین تاثیر نیز باعث می‌شود که در کوتاه‌مدت به‌راحتی وزن کم کنید. فیبرها همچنین باعث دفع اسیدهای صفراوی می‌شود.

 

 

 

داشتن قلبی سالم

ویتامین C و بتاکاروتن موجود در کاهو از اکسایش کلسترول پیشگیری می‌کنند. در نتیجه امکان تجمع پلاک‌ها و تشکیل لخته کاهش پیدا می‌کند. توصیه می‌کنیم سالاد سزار را دریابید. چون حاوی مواد مغذی سالم برای سلامت قلب است. ۵۰۰ گرم کاهو حاوی ۴۰درصد نیاز روزانه ما به اسید فولیک است و ۱۰ درصد نیاز روزانه به فیبر را تامین می‌کند. نتایج پژوهش‌های محققان فرانسوی نشان می‌دهد هرچه جذب اسیدفولیک از طریق مواد غذایی بالاتر باشد خطر ابتلا به سکته مغزی و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی کاهش پیدا می‌کند.

مقابله با بی‌خوابی

متاسفانه هر روز به تعداد افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند،افزوده می‌شود. مایع سفید رنگی که با خرد کردن کاهو سرازیر می‌شود «لاکتوکاریوم» نامیده می‌شود. لاکتوکاریوم خواص آرامبخش مشابه مواد مخدر دارد اما فاقد عوارض جانبی آن است. کافی است چند برگ کاهو میل کنید یا آب کاهو بنوشید تا خوب بخوابید.

طعم دلچسب

کاهو با وجود اینکه کم کالری است اما طعم دلچسب و کمابیش شیرینی دارد. این سبزی پرخاصیت علاوه بر اینکه سالم است لذت فراوانی به مصرف‌کننده می‌دهد. ترکیب کردن آن با سبزیجات دیگری مانند کلم، خیار، گوجه‌فرنگی، کلم قرمز و غیره علاوه بر افزایش طعم آن باعث جذب مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری می‌شود.

 

خواص کاهو

خواص کاهو



:: بازدید از این مطلب : 663
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 آبان 1397 | نظرات ()